Det är mycket nu…

… igen. Det är alltid mycket. Jag trodde i min enfald att när jag är mammaledig, då, då ska jag minsann få tid att göra alla de där grejerna som jag aldrig har tid med annars. Icke. Idag, 3½ månad efter att Lines kom till världen, har jag kommit ihåg och haft tid att ringa försäkringsbolaget och försäkra henne.

DSC06558-1024x683En av de stora saker som har hänt nu under våren är att jag är med i Blöjupprorets styrelse, vilket är superkul! Jag har aldrig varit med i en styrelse förut, så det är mycket nytt som sekreterare, men som sagt jättekul! Vi är ett gäng mammor som en gång var annan vecka sitter och spånar på hur vi ska få fler föräldrar att få upp ögonen för tygblöjor och EC. I lördags anordnade vi Blöjfria dagen, till exempel. Just Lines hann bara med någon timmes blöjfrihet den dagen, men däremot fick hon hänga med mig när jag åkte in till Odenplan för en träff för EC och tidig potträning. Hon skötte sig exemplariskt och vi prickade till och med in 2/3 kiss och 1/1 bajs under de två (?) timmarna vi var där.

Lämna en kommentar